Anda Ingin Membuat Maksiat?

Category: By KhALiF MuJaHiD
Hamba Allah: Anda ingin membuat maksiat??
Pemuda-Pemuda: Yeah kami mahu!!

Hamba Allah: Boleh aje, tapi anda semua kene patuh kepada beberapa syarat dulu sebelum mahu membuat maksiat.
Pemuda-Pemuda: Baiklah Hamba Allah, kami bersedia untuk mematuhi syarat-syaratnya, janji kami boleh membuat maksiat, hahahaha!!



Hamba Allah: Okeyh bersedialah untuk mendengarnya wahai Pemuda-Pemuda sekalian,ada tujuh syarat kesemuanya, syarat pertama ialah.. jeng jeng jeng..
Pemuda-Pemuda: Eyh ade jeng jeng pulak..

Hamba Allah: Syarat pertama ialah Janganlah engkau tinggal di bumi Allah, termasuk juga di semesta alam yang dicipta oleh Allah,huu~
Pemuda-Pemuda: Uisshh, bukan kami semua sedang tinggal di bumi Allah ke?? Kalau kami tinggalkan bumi dan alam semesta kami mahu stay kat mane?? Baiklah skip dulu, syarat kedua pulak?

Hamba Allah: Syarat kedua pula ialah Janganlah engkau menghirup udara yang disediakan Allah bagi hambaNya.huu~
Pemuda-Pemuda:Ish, kalau kami tak menghirup udara mati la kami sebab semua udara ini adalah udara Allah... syarat ketiga pula? kasi la senang-senang punya..

Hamba Allah: Senang la ni ape, syarat ketiga pula ialah Janganlah engkau memakan rezekiNya. huu~
Pemuda-Pemuda: Aish, kami mahu makan ape? semua rezeki yang diberikan adalah daripada Allah. Mati kelaparanlah kami.



Hamba Allah: So tak payah makan,ngehee~ syarat keempat pula ialah Seandainya malaikat maut hendak mencabut nyawamu,usirlah dia dan kalau boleh mintak ditangguhkan untuk anda bertaubat dulu. huu~
Pemuda-Pemuda: Macam mane nak cakap? Bukan kematian itu sudah ditentukan? Alahai nak buat maksiat juga neyh,takde syarat lain?

Hamba Allah: Sabar ade lagi 3 syarat, jangan risau.. Syarat kelima adalah Hindarilah pertanyaan dan siksa kubur. huu~
Pemuda-Pemuda: Kalau kami hindari pun tetapi tangan kaki kami still bercakap, so tak boleh cover apa yang kami buat juga. Syarat keenam pula?

Hamba Allah: Syarat keenam pun mudah juga.. Tolaklah jika diputuskan untuk menghuni neraka. huu~
Pemuda-Pemuda: Jika kami sudah diputuskan untuk masuk neraka, masakan kami nak menolaknya? Mesti kami akan disuruh juga walau apa pun,(dah resah) ermm.. syarat ketujuh? Harap ni simple-simple la.

Hamba Allah: Syarat ketujuh adalha yang paling mudah antara semua taw..
Pemuda-Pemuda: Baguslah, so ape dye?

Hamba Allah: Janganlah engkau menghuni syurga Allah dan lain-lain sebagainya. huu~
Pemuda-Pemuda: Eyh, kalau macam tu kami kene masuk neraka la? Syurga itu impian kami semua. Jangan la macam ni Hamba Allah.

Hamba Allah: Haa.. tau pown takut, so kesimpulannya janganlah membuat maksiat wahai Pemuda-Pemuda sekalian, kerana maksiat ini sah-sah membawa kamu kepada kejahilan.
Pemuda-Pemuda: Hurmm.. kami sudah insaf wahai Hamba Allah, kami berjanji tidak akan melakukan maksiat dan akan bertaubat kepada Allah... Tanx Hamba Allah ;)
 

3 comments so far.

  1. abcdefatyhah :D June 25, 2008 at 10:29 AM
    indahnya islam :)
  2. KhALiF MuJaHiD June 25, 2008 at 5:19 PM
    uhuu~ btowl tu.. ;)
  3. Permaisuri August 5, 2008 at 6:30 PM
    masha Allah
    terimakasih kwn :)

Something to say?