"Uzlah PPI" Work Time!!

Category: By KhALiF MuJaHiD

Salamz alaik ;D

Its time for work!! itulah yang diucapkan oleh presiden PPI (Pesatuan Pengajian Islam) kami sewaktu uzlah PPI (walaupun tak cakap pun) hakhakhak!! tapi itulah hakikat yang kitorang buat mase uzlah neyh. Actually kami kelab PPI melakukan uzlah ni untuk merangka segala aktiviti yang kami akan lakukan sepangjang next sem bermula Jun hadapan, biar bersusah-susah dulu bersenang-senang kemudian ryte? huu~ so kami terpaksa mengorban sedikit sebanyak waktu cuti untuk program neyh. Program bermula seawal pagi Ahad (6/4/08) dan berakhir pada petang Selasa (8/4/08). Inilah gambar2 dan telatah2 MT serta Exco sewaktu program itu bermula ;)
Barisan MT & Exco Muslimin


Barisan MT & Exco Muslimah


Exco yang khusyuk dalam mesyuarat

Mengeluarkan pandangan masing2


Exco Muslimah yang anggun2


Program berjalan lancar sepanjang pagi sehingga tengahari Ahad tu, bermacam-macam aktiviti yang dilakukan termasuklah penerangan budget PPI pada tahun ini serta cara2 membuat proposal dengan cara yang lebih teratur, Alhamdulillah aku dapat menimba bermacam-macam ilmu pada pagi tu, petang itu pulak kami semua berpakat untuk melakukan aktiviti yang paling best iaitu, kemas PIIK (Pusat Islam Ibnu Khaldun)!! iaitu tempat kami semua selalu berkumpul dan juga tempat untuk pelajar Uniten melakukan ibadah. yahaa!! lihatlah gelagat2 kami semua ;D

Rajin btol anda semua..

Aksi mengemas PIIK


Gaya seorang Helwani melipat sejadah



Fiq,Exco Musolla yang bertanggugngjawab menjaga PIIK ;D


Tengok aje ke Kak Mar??

Gaya 3 orang bibik


Siapa yang rajen vakum neyh,huu~

Aktiviti mengemas PIIK telah menghabiskan waktu petang Ahad kitorang, penat jugak deyh, ap2 pun insyaAllah jikalau dilakukan dengan Ikhlas akan diberkati oleh Allah, amin.. ;) pada malamnya pula ada ceramah diajak oleh ustaz dari mane ntah, lupe deyh, hekhek.. pada malam itu pn kami para muslimin bermalam di PIIK dan muslimah di desasiwa Ilmiah. Pagi esoknya kami semua bangun untuk melakukan Qiyamullail, Alhamdulillah berjaya dilakukan dua pagi berturut2 ;) hari Isnin kami just melakukan aktiviti yang sama, bagi aku selaku exco T&K (Tarbiah & Kepimpinan) perlu menjaga SG a.k.a Smart Group, iaitu kumpulan usrah untuk pelajar2 Uniten, oleh itu saya serta Kak Masyit (Naib Exco Tarbiah & Kepimpinan) telah melakukan perubahan dari segi Logo,Motto,Objektif serta Visi & Misi.

Logo Smart Group yang baru
"Generates Ukhwah"


Pada hari Selasa iaitu hari terakhir kami di sini kami mengadakan lawatan Mesra@Admin, iaitu sesi mengenal semua orang2 atasan Uniten serta sesi soal jawab untuk lebih senang melakukan kerja di masa hadapan.


Exco & MT yang bertauliah

Sesi soal jawab bersama Admin

MT Muslimah yang ayu2

Mesra@Admin


Bersama Kak Suhana


Sesi Mesra@Admin telah berjalan dengan lancar dan kitorang semua telah berjaya mendapat lebih banyak ilmu yang berguna sepanjang sesi tersebut ;) program Uzlah berakhir pada petang Selasa dan pada malamnya Pres telah belanja kitorang semua, tapi duet sdiri,hakhakhak! memang cut cost btol.. hekhek.. ;p

Muslimah yang lapor bebenor..

Aaammmm....

Khai & Din

Nyam2...

Maka berakhirlah Uzlah PPI yang berjaya dilakukan pada 3 hari, Alhamdulillah, sepanjanag program ini berjalan, many things that i have learn and da most important thing is kekuatan Ukhwah serat kasih sayang kitorang sesama ahli PPI, kitorang dapat merasakan yang kitorang neyh bukan sekadar MT & Exco, tapi seperti satu keluarga, dan aku doakan yang kekuatan Ukhwah kitorang neyh akan berkekalan samapai ke akhir hayat, jika kita melakukan sesuatu perkara itu dengan Ikhlas, InsyaAllah Allah akan sentiasa bersama kita, so sampai di sini nukilanku mengenai Uzlah PPI, ap2 pn we have a lot of enjoyment! Tanx All!! ;)

 

1 comment so far.

  1. .h.o.p.e. April 20, 2008 at 8:25 PM
    kte de dlm pic ni!! yay!! huhu...

Something to say?